środa, 3 października 2012

nowe media

tradycyjne media papierowe przechodzą kryzys. z jednej strony rynek reklam się kurczy, z drugiej - czytelnicy uciekają od papieru. jeszcze niedawno nie wierzyłam jednak prognozom przepowiadającym zmierzch prasy drukowanej. ja, pochłaniająca teksty z szeleszczących, kolorowych i czarno-białych kartek kupuję nałogowo, masowo i regularnie kilkanaście tytułów. oczami pożeram łapczywie treści i zdjęcia. a kupka makulatury rośnie. i nic nie zapowiadało, że to się zmieni. aż tu nagle... kilka tygodni temu doznałam objawienia. firma Yellow Hat wydała pierwszy lifestylowy magazyn cyfrowy dla kobiet: "iAM". tylko na tablety. jeszcze niedawno, podglądając w metrze pana czytającego Rzepę (tudzież coś podobnego) na płaskim monitorku, wzdragałam się na myśl o tablecie. ale zobaczyłam "iAM" i poznałam możliwości, jakie dają digital media. o kurcze! to jest to! multimedialne, interaktywne i ekologiczne pismo dla nowoczesnych kobiet. zdjęcia porażają nasyceniem, strony zmieniają się pod delikatnym dotykiem palca, reklamy odtwarzane są jak filmy, artykuły linkują do stron internetowych, które automatycznie można sobie otworzyć...ok. 2016 roku to będzie norma, dziś to absolutna nowość, coś co wyprzedza czasy. dlatego tak mnie to fascynuje. (i nie trzeba zamawiać hiresów ;-)



Brak komentarzy: